Tiada Kasih Seperti yang ada PadaMu

Menjadi sepertiMu itulah yang kurindukan.. hari demi hari kulalui dengan penuh perjuangan maju terus menghadapi segala rintangan yang datang hanya untuk bertemu bersama denganMu dan menikmati HadiratMu...

Kamis, 22 Desember 2011

Uji nabi yang benar - Bagaimana kita tahu yang benar dari nabi palsu?

Ellen Gould White

293_jak_se_pozna_prorok.jpg

Uji nabi yang benar - Bagaimana kita tahu yang benar dari nabi palsu?

Ulangan 18,21-22 - Anda berkata: "Bagaimana kita tahu bahawa itu tidak bercakap sepatah kata TUHAN?" Nah, jika nabi firman TUHAN atas nama sesuatu yang terjadi, maka Tuhan berbicara kata ini. Sisi lain dari nabi berbicara terlalu berani. Takut akan Dia.
Ujian ini akan membuang sebahagian besar ramalan kenabian popular. Walaupun untuk melupakan semua nabi palsu - bahkan dukun kadang-kadang boleh meramalkan masa depan. Modern komputer analisis dari mereka membuat teks bahkan lebih penting dan kerana itu lebih.
Ulangan 13, 1-3 - hati-hati mengamati segala sesuatu yang Aku perintahkan anda - tidak ada untuk menambah atau dari tidak meneruskan. Di tengah bisa menemukan nabi atau penafsir mimpi dan menawarkan anda beberapa tanda atau bertanya-tanya, berkata: "Mari kita mengikuti allah asing" (yang anda tidak tahu) dan melayani mereka, "Kemudian, bahkan jika itu menjadi tanda atau bertanya-tanya, tentang apa yang saya katakan, mendengar ucapannya. Bahawa TUHAN, Allahmu, cuba untuk melihat apakah anda mengasihi Tuhan Allahmu dengan segenap hatimu dan jiwa. TUHAN Allahmu, ikuti, baca nya, mematuhi perintah-perintah-Nya , mendengar, dan melayani Dia dan untuk dia bergerak.
Ingat: Dalam pertempuran ruangan besar, ada dua sisi! Seorang lelaki tidak boleh terkejut jika musuh cuba untuk meramalkan masa depan, dan kemudian menyebabkan untuk memenuhi ramalan. Itu membuat segalanya sehingga banyak orang tertipu.
Kejadian Idea utama: Kita tidak boleh hanya dianggap sebagai pemenuhan nubuatan sempurna tanda bahawa Nabi! Jika nabi diduga membuat ramalan yang gagal, maka ini sudah dengan sendirinya menghilangkan dia dari kemungkinan menjadi seorang nabi yang benar. Jika nabi diduga membuat ramalan menjadi kenyataan, bahawa bergerak ke peringkat seterusnya pemeriksaan mengikut ujian lebih lanjut setelah nabi Allah. Sekarang kita perlu menguji nombor 2
TEST Gambar 2
Yesaya 8, 19-20 - Tentu anda akan berkata: "Tanyakan pada psikologi dan spiritualis, yang berbisik dan berkicau." Ini tidak meminta orang Allah mereka? Ini adalah mati untuk hidup? Undang-undang dan kesaksian! Namun, jika anda inginkan, kemudian hendaklah ia mengucapkan kata, di mana ada cahaya.
Sebuah ujian yang sangat penting. Jika kita menilai nabi, tanyakan pada diri anda: Bicara oleh undang-undang dan kesaksian Alkitab? Jika tidak - tidak peduli seberapa baik ramalan nya mungkin tampak - adalah seorang nabi palsu!
Ambil contoh Kisah bab 17. Di sini, buku ini menggambarkan lawatan dari Rasul Paulus di kota Macedonia turun. Sebagai nabi dan sebagai Rasul Paulus menerima mesej dari Allah dan memberikannya kepada orang-orang di bandar ini. Sekarang, perhatikan bagaimana Berojit menerima mesej dari Allah, diajarkan oleh Paulus.
Kisah Para Rasul 17,11 - menerima firman itu dengan segala kerelaan hati dan menyiasat Kitab Suci setiap hari, apakah itu semua benar.
Rasul Paulus memuji Beroit yang dicari dalam Perjanjian Lama, untuk memastikan apakah apa yang dikatakan Paulus itu benar. Setiap Nabi yang benar dari Allah tidak ada untuk bersembunyi.
Setiap Nabi palsu akhirnya anda akan cuba untuk memisahkan dari kebergantungan anda pada Alkitab sebagai kuasa tertinggi dalam hidup anda. Kami akan cuba untuk membawa tafsiran mereka sendiri atau kenyataan. Alkitab harus tetap pondasi yang tak tergoyahkan kebenaran rohani kita dan pembelajaran kita!
TEST Nombor 3
1 Yohanes 4,1-3 - Beloved, percaya tidak semuanya adalah rohani, tetapi membezakan apakah hantu Allah. Datang ke dunia kerana ramai nabi palsu. Menurut mencari Roh Allah: setiap roh yang mengaku Yesus Kristus telah datang sebagai manusia, berasal dari Allah. Roh No bahawa Yesus tidak mengaku, tetapi tidak dari Allah, tetapi itu adalah roh ANTIKRISTUS, yang anda mendengar bahawa telah datang. Dia sekarang di dunia!
Seorang nabi yang benar waktu kita akan sepenuhnya berfokus pada Kristus. Dia akan meninggikan, merayakan dan menghormati Tuhan Yesus Kristus dalam semua pekerjaan-Nya sebagai Penyelamat saja dan satu-satunya jalan kepada Allah.
Test nombor 4
Yesus Kristus memberikan ujian. Dan: kamu akan mengenal mereka dari buah-buahan mereka.
Matius 7, 15-2 - Waspadalah terhadap nabi-nabi palsu, yang datang pada anda dalam pakaian domba, tetapi dalam hati adalah serigala rakus. Anda akan mengenali mereka dari buah-buahan mereka. Penuaian buah anggur dari duri, mungkin, dan buah ara dari semak duri itu? Meskipun demikian setiap pohon yang baik menghasilkan buah yang baik dan pohon yang buruk menghasilkan buah yang buruk. Sebuah pohon yang baik tidak dapat menghasilkan buah yang jahat, serta pohon yang buruk tidak dapat menghasilkan buah yang baik. Setiap pohon yang tidak menghasilkan buah yang baik akan ditebang dan dibuang ke dalam api. Dan: kamu akan mengenal mereka dari buah-buahan mereka.
Apa gaya hidup mereka yang mengaku menjadi nabi? Soalan memadam sangat banyak seperti bintang TV yang digantung dengan perhiasan dan mengenakan pakaian yang indah yang bertentangan dengan kehidupan dan ajaran Yesus dari Nazaret!
"Dengan buah-buahan mereka kamu akan mengenal mereka." Mereka lebih terpengaruh dari buah Roh Kudus kurnia Roh? Selalu membuat saya mengesyaki seorang lelaki yang cuba untuk membuktikan panggilannya oleh Allah untuk menunjukkan beberapa jenis ekspresi supranatural! Bukti paling alami dari semua adalah kenyataan bahawa Roh Yesus Kristus adalah tercermin dalam kehidupan orang tersebut.
Galatia 5.22 - Buah Roh ialah kasih, sukacita, damai sejahtera, kesabaran, kemurahan, kebaikan, kesetiaan, kelemahlembutan dan pengendalian diri.
Empat sederhana, tetapi ujian Alkitab handal yang boleh dilaksanakan bagi siapa saja yang mendakwa bahawa itu memberikan mesej dari Allah.
NUBUAT LANCAR
Baru-baru ini, pelbagai nubuat semakin contoh, bangsa Maya, Nostradamus, Sybil, atau Web Boot Vanga dan banyak yang lain. Sesuatu selesai, beberapa tidak, tetapi mereka mempunyai satu kesamaan. Mereka tidak menguji nabi Alkitab benar! Dan dalam hampir segala hal.
Hanya Alkitab adalah kriteria benar, apakah ramalan itu berasal dari Allah atau dari musuh lama Lucifer. Dia juga mempunyai kuasa untuk memberi orang-orang nubuatan, dan sampai batas tertentu, beberapa dari mereka dipenuhi, itu adalah musuh yang sangat kuat, dan kerana masa kecil telah meningkatkan usaha mereka.
Amos 3,7 - Ya! Tuhan tidak apa-apa, namun saham rahsia untuk hamba-hamba-Nya, para nabi.
Sebelum setiap peristiwa besar dalam sejarah dunia, Allah selalu berusaha untuk orang bangun dan mempersiapkan mereka untuk acara ini, ia menyuruh nabi-Nya. Sebagai contoh, Banjir - Nuh memperingatkan orang-orang, yang pertama kedatangan Yesus Kristus - Yohanes Pembaptis orang disiapkan. Ini bermakna bahawa Allah menghantar utusan sebelum kedatangan Isa Al-Masih, seperti Yohanes Pembaptis diutuskan sebelum kedatangan yang pertama? Tentu ya! Hal ini logik dan selaras dengan tindakan Tuhan. Wahyu 12, 17 menunjukkan bahawa Allah tidak.
Wahyu 12,17 - Lalu naga itu marah pada isterinya dan pergi untuk berperang dengan keturunannya yang lain, yang menuruti perintah Allah dan mempunyai kesaksian Yesus.
Mereka menuruti hukum-hukum Allah dan memiliki kesaksian Yesus!
Wahyu 19,9-10 - (menjelaskan apa kesaksian Yesus ') - maka saya jatuh di kakinya, aku menyembah Dia, tetapi ia mengatakan kepada saya: "Awas, jangan saya seorang hamba Tuhan, seperti yang anda dan! saudara anda yang memiliki kesaksian Yesus!. Sembahlah Allah "Setelah kesaksian Yesus adalah roh nubuat.
Mesej ini jelas menggambarkan Yesus sebagai kesaksian roh nubuat - sehingga kesaksian bahawa Yesus menghantar umat-Nya melalui Roh nubuat.
Wahyu 22.9 - Dia, bagaimanapun, berkata: "Hati-hati, jangan saya seorang hamba Tuhan, serta anda dan saudara-saudaramu para nabi dan orang-orang yang memelihara kata-kata buku ini. Sembahlah Allah!. "
Perhatikan persamaan dengan ayat, Wahyu 19,10 yang secara jelas menunjukkan bahawa roh nubuat adalah adanya seorang nabi atau nabi dalam komuniti ini. Itu bererti komuniti iman di akhir zaman akan ditandai oleh ketaatan kepada Allah, ketaatan perintah-Nya, yang ditulis dalam Keluaran 20:1-17 (perlu diketahui bahawa selain bahawa Gereja mempertahankan) dan hotel dihantar ke roh nubuat "kesaksian Yesus.
Ya, Alkitab mengatakan bahawa kurnia nubuat - roh nubuat, sebagaimana dijelaskan dalam Kitab Wahyu - Allah akan bekerja dalam komunitas orang percaya pada akhir zaman.
Seorang wanita yang memenuhi uji nabi alkitabiah bernama Ellen Gould White (tahun 1827-1915).
Dari usia 17 tahun sampai kematiannya, menerima dari Allah sekitar 2000 visi. Buku-bukunya telah banyak mempengaruhi cara pikir dunia. Apakah berbicara tentang banyak topik, seperti pendidikan, kesihatan, ramalan, gizi, budaya dan pertanyaan tentang asal usul kehidupan. Hal ini telah menjadi alat untuk mencipta sebuah komuniti yang sekarang dikenali dengan nama "Advent Hari Ketujuh-Gereja."
Mesej yang konsisten nya adalah bahawa hanya Alkitab adalah satu-satunya Peraturan iman dan kehidupan Kristian. Dia sendiri menggambarkan tulisan-tulisan dia sebagai "cahaya kurang" bersinar menuju "cahaya yang lebih besar". cahaya nya telah diberikan sehingga pembaca menunjuk kepada Yesus Kristus dan firman abadi dari Alkitab.
1 Ketepatan ramalan. Tulisan-tulisan Ellen White juga mengandungi ramalan kenabian. Beberapa dari mereka dipenuhi, yang lain untuk memenuhi mereka masih menunggu. Mereka yang kita boleh mempertimbangkan diisi dengan ketepatan yang luar biasa.
2 Izin untuk Kitab Suci. Karya sastera nya termasuk puluhan luas teks-teks alkitabiah, yang sering disertai dengan penjelasan terperinci. kajian teliti menunjukkan bahawa tulisannya konsisten, tepat dan penuh sesuai dengan Alkitab.
3 Pengakuan inkarnasi Kristus. Ellen G. White menulis banyak tentang kehidupan Kristus - untuk peranannya sebagai Tuhan dan Penyelamat, korban penebusan di atas kayu salib, perkhidmatan ini syafaat-Nya, ini adalah tema-tema yang berlaku di tulisan-tulisannya. Arahan Kerinduan segala zaman dianggap sebagai salah satu buku yang paling rohani yang pernah ditulis pada kehidupan Kristus. Arahan Perjalanan ke Kristus, yang adalah buku yang paling umum, telah menyebabkan berjuta-juta orang untuk hubungan yang lebih dalam dengan Kristus.
4 Pengaruh jasanya. Selama lebih dari satu abad telah berlalu sejak Ellen White menerima kurnia nubuat. Gereja dan kehidupan orang-orang yang memperhatikan saran nya, menunjukkan apa pengaruh yang positif dan mesej hidupnya. karya sastera nya merangkumi lebih daripada 80 buku, 200 Perjanjian dan risalah dan 4600 artikel jurnal.
Tulisan-tulisan EG White tidak mengganti Alkitab atau tidak boleh disamakan dengan Alkitab.
Hanya Alkitab adalah saiz yang unik, yang harus diperhatikan tulisannya dan kesusasteraan lain, yang harus dipatuhi.
Tulisannya adalah panduan Alkitab, kaunselor dalam memahami Alkitab, kaunselor untuk pelaksanaan prinsip-prinsip Alkitab.
Satu-satunya hal yang dapat anda lakukan adalah bahawa kami memberikan jemputan untuk menyemak, menguji, kajian dalam tulisan-tulisan perempuan yang soleh Gould Ellen G. White dan bandingkan dengan Alkitab - firman Allah.
Tawarikh 20,20 - Percayalah TUHAN, Allahmu, dan akan berdiri. Percaya nabi, dan berjaya! "

Tidak ada komentar:

Posting Komentar